donderdag 24 juli 2008

Zon Zee en Zuchten

Ik ben met mijn spruiten naar zee geweest. Nooit Meer (let op de hoofdletters).
Allé,toch niet zonder mede-compagnon.

En nee, al wie mij kent zal u beamen dat ik moeiteloos meerdere kinderen in het gareel houdt, ik heb alle ogengedraai al gehad...
Maar mijn twee dametjes vallen helaas in totaal verschillende leeftijdscategorieën.

Nr. 1 is bijna 9...
'Bijna' zoals in 'wat gaan jullie kopen voor mijn verjaardag', 'waarom heb ik nog geen kaartjes gekregen, het is toch al minder dan 1 maand', 'zullen ze ook voor mij zingen (t'is dit jaar een combi-feestje met 2nichtjes), 'welke taart krijg ik'...
Nr. 2 is anderhalf...
Anderhalf zoals in 'als ik geen patatjes meer wil, smeer ik ze in mijn haar, en als je het dan nog niet doorhebt, gooi ik ze op de grond'...

Het vertrek verliep nochtans prima! Tijdens het middagslaapje van nr.2 alles al in de auto geladen; terwijl ik zo min mogelijk meegenomen had. Een grote en een kleine handdoek, pamper en verversgrief, water voor beide en De Strandspeeltjes...

Vlot de weg gevonden (jaja!),vlot kunnen parkeren (héél erg jaja!) en daarna vrij vlot ah strand geraakt.

En daar begon het. Nr 1 ging direct richting water. Omdat iemand bij alle spullen moet blijven kon ik niet mee. Maar probeer maar es op iemand in de zee te letten terwijl je tegelijkertijd op je peuter moet passen.
Een peuter op een strand is een ramp. De eerste 10minuten heeft ze zich idd ontfermt over de strandspeeltjes, maar daarna was de interesse over.
Gelukkig kwam de oudste even uit zee zodat ik met de kleinste zelf even kon pootjebaden.
Daarna wilde ze a b s o l u u t niet meer gewoon op het strand zitten, neenee, de juffer wou in zee. Ik ten einde raad mijn uitrusting iets dichter richting waterkant verhuist en in het water met de kleinste terwijl ik tussendoor ook probeerde de oudste in de gaten te houden.

De woorden 'in het water tot aan je poep' willen voor een 9-jarige het volgende zeggen; ik ga zo diep het water in dat er rond mij nog maar enkele volwassenen zwemmen, vervolgens duik ik lustig onder water en zwem nog een beetje verder...
Ik zweer het, ze zat zover dat ik de bolhoeden en de one-size-fits-all-winkels al kon ruiken!!!

Met de regelmaat van de klok de kleinste uit het water moeten plukken, ik zweer het dat ik nooit meer smalend zal doen over mensen met een kindje aan een leidtuigje!!

Ze schelen gewoon teveel in leeftijd om tegelijk in de gaten te houden, ik ben teruggekeerd met een doodvermoeide 9-jarige en de kleinste had de laatste reservepamper aan en enkel een truitje, tijdens haar exploten was ze gewoon het water ingelopen TOT AAN HAAR KNIEEN en doodleuk gaan zitten... Toen ze voor de zoveelste keer wegliep ben ik gewoon achter haar aangewandeld, ze liep gewoon recht de zee zonder omkijken of aarzelen met bovenstaande als resultaat...

Morgen dus niet meer. We worden verwacht op een BBQ en daar ga ik gewoon lekker vroeg naartoe, naar't schijnt staat er een ploeterbad...Voor de mama's
En al wie goesting heeft, ge moogt u aanmelden met een 'kind van keuze' opgeven om in de gaten te houden. Tabé

2 opmerkingen:

elke zei

Sorry Nes, hoe erg het ook was, ik heb hartelijk gelachen.

marc zei

...en VvjL II heeft tenminsten geen zand gegeten of zee gedronken :D