zaterdag 26 juli 2008

Verbouwingen...

Voor wie hem nog niet doorheeft, wij blijven dit jaar gewoon thuis. Thuis als in niet op vakantie. En da's niet omdat we zo gehecht zijn aan ons lapje grond (alhoewel) maar gewoon omdat ik enkele maanden geleden van vriendlief volgende keuze kreeg:
Ofwel steken we dubbel glas ofwel gaan we op reis.

Zoals Elke Verstandige Vrouw nam ik keuze 1; gewoon omdat ik ook wist dat vriendlief het project 'dubbel glas' al een tijdje op zijn 'to do asap' heeft staan en waarschijnlijk tonnen argumenten achter de hand had mocht ik toch voor optie 2 gegaan zijn. Een beetje zoals 'we live in a free world', maar toch niet echt.

Nu, aangezien mijn kleinste spruit in de namiddag nog heel erg nood heeft aan enkele uurtjes rust is het eigenlijk niet zo'n opoffering. Anders waren we zowiezo zeer aan onze verblijfplaats gebonden geweest, en hoezeer ik ook hou van zon en zwembad; enkele dagen is ruim voldoende, ik zie graag iets van waar ik ben...

Project 'dubbel glas' persoonlijk in gang gezet door een voor te stellen nr een opendeurweekend te gaan; een contactbericht in te vullen via een website en ook schoonvader deed zijn duid in het zakje met een 'contact'.

Alle heren zijn 1 voor 1 langsgekomen om alles op te nemen.

Als eerste hadden we 'de gladde verkoper'.

U kent het wel, de 'golden boy met Colgate smile'. Werkt trouwens ook bij de firma waarvan we vermoedden dat ze de duurtste was en dat is bij het ontvangen vd offerte ook duidelijk geworden...
Prince Charming komt nog niet tot aan de enkels van deze gast...; en ik moet toegeven, hij kon zijn verkooppraatjes mooi verpakken.
Ik heb het niet echt op 'plastieken gasten' (zoals ik die kerels placht te noemen) en die starten bij mij dan ook al een trede lager op de 'te vertrouwen' trap dan anderen. Maar hij haalde werkelijk alles uit de kast. Lief tegen de kinderen, charmant tegen mij, drinkebroers met vriendlief.

Als tweede hadden we de 'no nonsense verkoper';

Zo'n mannen die zelf overtuigd zijn dat ze een goed product verkopen en dat zonder woorden ook overbrengen op de klant. Arriveerde niet in een driedelig maatpak en sprak (net als ik trouwens) zijn g's uit als h's (en omgekeerd), sch- als sk en had een heel doordringende 'e'. Fantastische vent.
Verkocht geen zever, maakte meteen duidelijk dat hij geen toneel verkocht of wou krijgen en was straight to the point, my kind of guy als het over dergelijke dingen gaat.

Ik ben een no-nonsense mens, zaken zijn zaken en je hoeft niet mijn beste vriend te zijn omdat je me iets wil verkopen...

En daarna kwam een verkoper die in de straat een firma blijkt te hebben...
Ik kende het niet, dat was het grote probleem niet.

Vriendlief had dit keer de 'rondleiding' op zich genomen en bij het tonen van het raam van de oudste was die mens er toch in geslaagd om haar rolluik h e l e m a a l in de bak te trekken. Dat wil zeggen dat de dingetjes die er aan de buitenkant aan bevestigd zijn om dit TEGEN te gaan er gewoon los afgekraakt waren...
Goeie indruk; GEEN...

Nu, van alle heren hun offertes ontvangen.
Verkoper nr. 1 had de moeite genomen deze zelf te komen brengen en toelichten, zat waarschijnlijk al in de prijs...
Verkoper twee heeft alles net gemaild, met ruimte voor aanpassingen.
Van verkoper 3 kreeg ik gisteren twee blaadjes in de bus, handgeschreven copies,...
Mens schrijft even schoon als een dokter, kan je het je voorstellen... I was not impressed nor amused...

Er werden nog geen beslissingen genomen, wel al over gediscussieerd...

Vriendlief wil 3, wegens goedkoper. Maar ik heb er geen vertrouwen in. Ik zou graag gaan voor nr. 2, hopende dat achter het gordijn effectief staat wat ik denk dat ik zal krijgen...

Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

elke zei

Die uit de straat stond vroeger (ik spreek van 8 jaar geleden toen ik nog 'in het vak' zat) wel gekend als een goeie. En een dure ook eigenlijk.
Gebruiken ze hetzelfde glas (isolatiewaarde) wel?

Nes zei

Ja hoor, van die ene denk ik dat we zijn kostuum betalen...