donderdag 31 juli 2008

Tip

de Blaarmeersen in Drongen...

Zijn er deze warmste-van-deze-zomer-tot-noch-toe-dag naartoe geweest om te zwemmen.
Echt heel leuk. Strand zonder plakzand, proper water en afgezet zodat de kleinere mannen niet echt té ver kunnen gaan (lees= bij bijna-9-jarigen komt het net tot aan hun middenrif).

Na mijn horror-aan-zee ervaring van de vorige keer een échte opsteker! Daar zou ik het wél zien zitten om er nog es alleen naartoe te gaan. Je kan vlak ah water zitten, je hebt een mooi overzicht en de meeste bezoekers zijn gezinnen met kinderen. Toch net iets minder kans dat je je portefeuille mist wanneer je terug naar huis komt...
Voor de rest ook schone wandelpaden, dat hadden we eerder deze week ook al es gedaan...

Aanrader dus!

Fijne dag afgesloten met een gezinsBBQ. Vroeger, bij mijn ouders thuis, werd de BBQ maar een keer of twee per jaar uitgehaald en werden daarbij ook altijd mensen uitgenodigd. Maar vriendlief kwam vorig jaar al een paar keer met het voorstel op de proppen en eigenlijk is het echt wel leuk, gewoon, zomaar, temidden van de week, na het werk, BBQ'en.
Een paar tomaten snijden, wat komkommerschijfjes en wat sla en de afdeling 'gezond groen' is gedekt. Een paar stukjes vlees voor iedereen en een stokbrood of wat aardappelen koken, evenveel werk als een gewoon maal maar een BBQ vind ik altijd toch nog net iets meer hebben. Misschien door de exclusiviteit van vroeger, of gewoon doordat het meteen zon en vakantie oproept...? Nog een aanrader dus...!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is ook een van de eerste dingen die ik ga doen als mijn kinderen terug zijn, samen met hen een bbq doen. Over die blaarmeren heb ik nog al wat possitieve dingen gehoord, ga ik ook onthouden.
Maar ik weet niet of het met twee bijna 3 jarige ook zo veilig is?

Nes zei

Misschien toch een extra paar ogen zoeken om je te vergezellen. Het grote voordeel is dat je gewoon ad waterkant kan gaan zitten en er niet hoeft mee in te zitten dat je verrast zal worden door het tij. Maar 3 is denk ik wel een beetje veel om in de gaten te houden. Surtout dat ze alle3 nog zo klein zijn.