zondag 27 juli 2008

Vanalles en zo

Ik zit buiten, in een slaapkleed dat ik al sedert m'n 14de heb en een grote onderbroek van toen ik in verwachting was van de jongste en niets anders kon verdragen. Sexy kan je het niet bepaald noemen maar oh zo makkelijk in dit weer...

Vandaag was effectief mama's verjaardag, zoals gedacht was ze heel blij met haar cadeau en hij bleek nog fantastisch goed te passen ook (lees=pak van m'n hart).
Geslaagde dag gehad dus...

Weinig nieuws te melden maar ik was toch ah rondstruinen in blogland zodus...

Wisten jullie dat:
- Ijsbergsla zijn naam te danken heeft aan het feit dat het naar hier getransporteerd word per boot en daarbij onder een grote berg ijs ligt. Het komt dus niet doordat mensen dat gaan plukken op een gletsjer in Alaska.
- Een paard niet kan boeren nog overgeven, als hij teveel lucht in z'n maag heeft onploft die en sterft het arme dier.
- De originele namen van Knabbel en Babbel Chip en Dale zijn (quizvraag!).
- Een banaan krom is omdat het vruchtvlees sneller groeit dan de schild.
- Een tomaat mag gecatalogeerd worden als groente én als fruit (over veelzijdigheid gesproken!!!)
- Het restaurant Exquisa uit 'Mijn restaurant' een soort aardappel is!

En als ik nog op een paar onnozelheden denk zal ik ze erbij komen zetten...

5 opmerkingen:

elke zei

Ik dacht dat de kromheid van de banaan te maken had met de zon maar ik weet niet meer echt goed hoe dat zat...

Nes zei

Klopt ook, bananen groeien omhoog!

Anoniem zei

Ik wou net hetzelfde zeggen als Elke. Maar he, dat van die paarden vind ik ook wel fascinerend. Je zou er maar eens moeten naast staan als dat beest ontploft. Jak

Nes zei

Euh, ik denk dat alleen de maag ontploft en niet dat hele beest, maar t'is eigenlijk (op een soort van godfather manier) best wel een grappig (ingebeeld) zicht... Sorry!

Elsje zei

hier een bioloog aan het woord: elke heeft gelijk. Het komt doordat bananen naar het licht groeien. De tros hangt ondersteboven aan de plant (een boom mag je het niet noemen)...
Zie voor veel info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Banaan_%28plant%29