dinsdag 29 juli 2008

Hooi en stro

Ik heb al verteld dat ik verschil tussen links en rechts niet ken... Nu kwam ik volgende vertelling tegen...

Het verhaal gaat van de boerenjongens die in dienst moesten en het verschil tussen links en rechts niet wisten. Men bond ze een bosje stro op de linkerarm en een bosje hooi op de rechter, want dat verschil wisten ze wel. Daarom zegt men wel eens schertsenderwijs 'hooi' en 'stro' tegen iemand die moeite heeft met het verschil tussen links en rechts.

Et voila, mijn probleem heeft nog steeds geen naam maar in't leger hebben ze de oplossing!

7 opmerkingen:

marc zei

wat is dan het verschil tussen hooi en stro?

Nes zei

Hooi bestaat vernamelijk uit gedroogd gras (let op al de letters 'H'). Stro zijn gedroogde stengels van graanplanten...

Jaja, ik kom van de boerebuiten...

Elsje zei

nog een ezelsbruggetje: als je je handen met de handpalmen van je afhoudt, met de vingers bij elkaar maar de duim juist ervan af, vormt je linkerhand een L

Anoniem zei

Ik ken het verschil tussen links en rechts ook niet! Zalig, eindelijk iemand die dat begrijpt:)
Ik doe het net zoals Elsje zegt.

elke zei

Dan moet je wel onthouden hoe je je handen moet houden want anders ben je ook weer gezien...
Mijn lieve Nes, dit is er eentje voor jou:
http://eenjaarvrolijkheid.blogspot.com/2008/07/ons-kent-ons.html

Nes zei

Dank u lieve Elke... En hoe copieer ik dat plaatje...?

elke zei

erop gaan staan, recht klikken en 'afbeelding opslaan als' doen. Voila :-)