woensdag 30 juli 2008

Potjes

Ik kom net terug van een Tupperware-kook-party...

Feit 1: ik kan niet koken, dat is gewoon zo. Ik maak er mij al lang geen zorgen meer in, het is een grapje onder vrienden en voor mij gewoon realiteit...

Feit 2: ge hebt Mylène-parties en ge hebt Tupperware-parties. In beide gevallen gaat het gewoon over Pottekes...

De dames in de vriendinkring van mijn vriend zijn gemiddeld 7 jaar ouder dan ik (hij is precies 10 jaar en 3maand eerder dan ik op de wereld gekomen). Het enige waarin ik hen kan bijbenen is het feit dat ik in de meeste gevallen 'het oudste' oudste kind heb. Ik ben van mijn oudste bevallen enkele weken na mijn 19de verjaardag, waar zij meestal kinderen hebben tussen 2 en 5 jaar wordt mijn oudste binnen 3 dagen 9...

En geregeld krijg ik dus uitnodigingen voor Tupperware en Mylène-avonden. Gelukkig overgoten met mmmmmmmmm-wijn en hapjes... En omdat ik me (volgens vriendlief) wat meegaander moet opstellen ga ik tegenwoordig op dergelijke uitnodigingen in. Pas op, het is vaak wel gezellig,ik ken de meesten ondertussen al en velen onder hen vallen op zo'n avonden prima mee. De meesten onder hen weten ondertussen ook wel dat ik een neutrale partij ben, (gezellig op dergelijke avonden)...

Het was een Tupperware-kook-sessie vanavond. 27°C en we hebben patatjes gemaakt in een Tupperware pot (zonder water!!!!!!!!!!!!!!!) met bloemkool in een Tupperware pot (zonder water!!!!!!!!!!!!!!!!!) en gehaktbrood in jawel...

Ik moet toegeven dat het wel lekker was, en de disgenoten die ik had uitgekozen waren bevallig en vriendelijk. En de gastvrouw was lief, en de Tupperware-presentatrice was ook OK.

Ik ben sedert vanavond trouwens trotse eigenares van:
- 1 Tupperware-groentemes (een pattatemes dus...)
- 1 Rolhouder (voor de rol keukenpapier)
- 1 plastieken banaan (om een echte banaan in te steken, en om ze niet terug te krijgen als bananemoes; na een dagje in de boekentas van dochterlief...)
Allé, t'is betaald en besteld. En binnenkort krijg ik het thuis... Recht van de Tupperware fabriek.

Pottekes, iemand????

7 opmerkingen:

Trijn zei

binnenkort dan ook te bewonderen op het werk, naast het druk-me-niet-tot-moes-appelpotje?

Nes zei

Euh, om rare insinuaties te vermijden ga ik dat alleen met Zahera meegeven...

Trijn zei

denk dat dat misschien wel een goed idee is :-)

Elsje zei

Dat soort party's ken ik niet. Wel bezocht ik ooit een make-up party en sloeg ik de uitnodiging voor een lingerie- en seksspeeltjes-party vriendelijk doch beslist af...

Elsje zei

@katrijn: de HEMA heeft een broodtrommeltje met aan een kant een extra 'rondje' waarin precies een middenmaatje appel past. Tip?

marc zei

Zijn er eigenlijk mensen die geen tupperware in huis hebben? Soms lijkt het alsof het leven pas start als je je eigen set hebt... niet dat je ze daarom ook gebruikt, maar toch.

de volgende stap is volgens mij: rietjes in huis halen (exotische rietjes, bijna paraplurietjes)

Nes zei

@Marc; ik zorg bij de volgende party wel voor een uitnodiging voor je; kan je je huisraad uitbreiden. Enne, de ene man die dat ooit bijgewoon heeft heeft achteraf verklaard tegen vrienden: 'Nooit meer; ze zitten eerst een uur te tateren en dan pas beginnen ze ad pottekes...'

U zijt gewaarschuwd!