zaterdag 2 augustus 2008

Vandaag werd ze 9...

't Werd dit jaar een combi-feestje met 2nichtjes bij mijn zus thuis. Zij hebben zo'n party-tent en we hebben onze centjes samengelegd om voor iedereen taart, versnaperingen en broodjes te kopen. Kwestie dat iedereen op zijn gemak zat en wijzelf ook niet constant moesten rondlopen. 't Is echt een gezellige dag geworden.

En op zo'n dag zijn voor mijn oudste maar een paar dingen belangrijk. Eigenlijk begon het al in de loop van deze week. Elke dag stak ze haar hoofd praktisch in de brievenbus om te kijken of ze al kaartjes kreeg, vroeg ze zich af of er 1 liedje zou gezongen worden voor de 3jarigen of als er voor elke jarige iets gezongen zou worden (het werd het 2de); of ze haar taart wel zou lusten, of iedereen er wel zou zijn, en natuurlijk; De Kers Op De Taart; De Cadeautjes...


En ze kreeg (hou u vast!):

Van Papa: een Little Pet Shop pluche mét code om in hun private internet-wereld toe te treden...
Van Mama: 10 Kiekeboe-strips (gespaard via Het Laatste Nieuws - de taalfinesses snapt ze nog niet maar t'is een kneden... met dank aan Elke...)

Van Oma & Opa: een Polly Pocket-vliegtuig en een blikken doos met 500 stickers in

Van Tantie & Nonkel Jo: 1 pak zelf in te kleuren window-stickers; 1 pak schilderen-op-nummer; Glitter Girls Disco Danser-boek; Griezelleuke Verhalen-verhalenboek; Kleedpoppen-boek; verfspatset; set boekjes en potloden; armband met bedeltjes; pakje Huis Anubis zelfklevende blaadjes.

Van Vincent (broer van mijn schoonbroer): fantastisch mooie teddybeer

Van Melanie (zus van mijn schoonbroer): mooie wandklok van Huis Anubis

Van zijn ouders: fantastisch mooie badhanddoek

Ze werd dus schandelijk verwend. Mijn zus spant daarin de kroon. Nu, de meeste dingen haalt ze in Zeeman e.d. doorheen het jaar en ze verdedigt zich altijd met het argument dat ze ook haar Doopmeter is maar toch...
Ik vond het van haar schoonfamilie wel fantastisch dat ze allemaal voor haar ook een cadeautje gekocht hadden. Ze waren qua familie in de meerderheid. Mijn eigen broer kon er vandaag niet bijzijn dus eigenlijk waren enkel mijn ouders, mijn zus en mezelf aanwezig.

En wat mij vooral sterk opviel dit jaar is dat de cadeautjes heel erg afgestemd zijn op haar karakter, wat volgens mij maar kan wanneer kinderen ouder worden.

Wij gaan met haar nog naar Fantasialand, dus de cadeautjes die wij haar gaven waren meer voor de vorm en eigenlijk was het ene ook iets wat ik liggen had 'voor een gelegenheid'.
Maar ze is een meisje dat graag knutselt (de vele doe-dingen); graag leest (de boeken), een écht meisje-meisje (de pluches, disco boeken en Polly Pocket), én een Huis Anubis superfan...
Vorig jaar had ze van ons zo'n box gekregen voor onder de kerstboom en van de vader van mijn vriend heeft ze er dit jaar nog eentje gekregen... Ze heeft ook al zo'n boek en heeft voor haar rapport van oma (haar allerbeste vriendin) een etui van dat programma gekregen.

Weet niet of jullie het kennen; het is een fantastisch programma voor gasten van zo'n leeftijd; spannend; over vriendschapsbanden (of net niet) en hoe met dergelijke om te gaan. Door de week probeer ik de tv een beetje aan banden te leggen en da's dan het programma waar ze wel mag naar kijken.

Jullie hadden haar vandaag moeten zien glunderen... Goud waard!
Wij kopen zelden cadeautjes gewoon door het jaar en zo'n dag is natuurlijk fantastisch voor haar. Volgende week is ze nog gewoon thuis met vriendlief en ik weet zeker dat ze nog tijd tekort zal hebben om alles haar onverdeelde aandacht te geven...Wou dat ik erbij kon zijn, maar 's avonds zal ik ook wel es meevliegen met haar Polly Pocket-vliegtuig (mét ingebouwde catwalk, dressing en kapsalon volgens de verpakking...- Vrouwen!!!)...

Gelukkige Verjaardag Z.!

4 opmerkingen:

Elsje zei

9, al een hele dame dus! van harte! geniet nog maar lekker na (als dat mogelijk is, hier regent het)...

elke zei

Oei, met de schildertoestand is mijn verjaardagskalender even van het podium verdwenen. Sorry, Z., toch nog een heel gelukkig verjaardag van mij en L en L ;-)

Anoniem zei

Wat een mooi lijstje met cadeautjes!
Negen is inderdaad al wel een leefdtijd waarop je echt persoonlijke cadeautjes kan geven.
Proficiat!

Nes zei

Dank u dames! Wij genieten nog na hoor, vandaag gaan we naar de kermis hier. De centjes van opa 'consumeren', wéér een hoogdag!!