maandag 13 april 2009

Prunus Serrulata 'Kanzan'



U ziet de enige echte boom die onze tuin rijk is. Het schijnt een Japanse kerselaar te zijn. Dit jaar verrast hij ons met twee soorten bloemen. Wat ik wel fijn vind, en speciaal. Ik hou wel van kleur in de tuin, heb ik recentelijk ontdekt...



Het 'huisje' wat u ziet is ons 'kot', het stond er ook al. De persoon die dit huis kocht of bouwde was blijkbaar een echt knutselaar. Toen wij het kochten stond het nog vol met materiaal. De voordeurbel hoor je daarbinnen ook, dus hij bracht daar blijkbaar veel tijd door. En in onze keuken is er een knopje wat ook verbonden is met die bel. Ik beeld me altijd in dat de vrouw des huizes daarop duwde als het eten klaar was, en dat die man dan gewoon kon aanschuiven...



Het blauwe is onze veranda. We hebben het stuk tussen het huis en dat kot overbouwd. Voor de kinderen en hun speelgoed. Niet dat de rest van mijn huis speelgoed (of kinder...) vrij moet zijn maar het is wel tof dat daar alles kan rondslingeren. En we hebben er plaats voor veel volk, en het is leuk dat we daar 26 hebben terwijl het buiten regent en waait.
Een forse investering maar zijn geld meer dan waard!




De rest van de tuin ziet ur daarachter. Voor de boom ligt ons terras en nog een klein stukje gras. Achter het kot zit nog een stukje tuin verstopt dus. Achteraan hebben we nog een bloemperkje, of iets wat een bloemperkje zou moeten worden. Vriendliefs werk. Ik heb niet zo'n groene vingers. De meeste planten sterven hier door gebrek aan aandacht (lees: water) of een teveel aan aandacht (lees: teveel water). Bij de geboorte van ons R. heb ik een plastieken plant gekregen van mijn ouders, zegt genoeg zeker...

1 opmerking:

marc zei

Waar is menck als je een uitleg nodig hebt?
Alhoewel, laat het mysterie maar bestaan, een 2-kleurenboom lijkt me redelijk uniek.