zaterdag 25 april 2009

Lente

Moesten we Koen Wauters-Familieraad-gewijs es aan 5 mensen vragen om op te sommen waaraan ze denken bij het woord 'lente' dan verwed ik er een bak bier op dat er wel iemand 'schoonmaak' zal zeggen, waarschijnlijk een vrouw...

Ik heb daar momenteel namelijk last van, t'is gelijk jeuk.

En dan stel ik me de vraag of dat misschien genetisch is, of dat dat komt doordat mijn oer-moeder-perfecte-huisvrouw-mama misschien de schuldige is.

Het is begonnen met de intentie om vanalles op te ruimen. Sedert kort is het er effectief van aan het komen...
Er werden kleren gesorteerd, gelabeld per maat en naar de zolder gedragen. Andere kleren kwamen nr beneden, werden gewassen en zullen dienen voor ons R. Kleren van mij die op zolder lagen 'om mee in de tuin te werken' of zo meegebracht en in de garage gelegt voor donatie aan de containerparkkringloopwinkelwagen, die hebben ze daar namelijk.

Ik moet eerlijkheidshalve wel meegeven dat ik 2 broeken en een rok terug in mijn kast gelegd heb, met de belofte aan mezelf 5kilo te vermageren. Allé, ik kan er nog in maar t'is niet comfortabel genoeg meer, die ene broek wel, maar ik vermoed dat die vroeger gewoon veel te groot was. Enfin, een voorbeeld van 'het vlees is zwak'...

De combi-buggy van ons R. werd gedemonteerd, afgewassen en zodra de bekleding droog is kan die ook naar de zolder. Tenzij iemand iemand kent die voor 'een prijsje' een combi maxi-coxi, een babymand en een buggy nodig heeft, alles van het merk Chicco, in stijlvol én flashy rood met beige, goed onderhouden, net handgewassen en slechts voor 1 kindje gebruikt...
(ik kan het maar proberen hé...)

Volgende stap is het opruimen van de garage, gepland voor deze week. Alle reserve-kuisattributen kunnen naar de kelder en mijn rekjes in de garage kunnen dan ge-effend en geordend worden. Daarna komt de rest van de garage aan de beurt. Ik denk er zelfs aan eerst alles es nr de keuken te brengen en dan dat boeltje te schuren...

En ik zie dat helemaal zitten, freakish, isn't it...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij lente denk ik aan lammetjes in de wei.

:-)

elke zei

5 kilo? Ik ga je niet meer zien lopen!