zondag 22 mei 2011

Zeeën van tijd

Dit weekend beloofde ons een zee van tijd.

Omdat onze meeste weekends vol zitten met verwachte en soms onverwachte uitjes, altijd geestig, volleybaltrainingen en matchen van ons Z. en de gewone huis-tuin en keukenactiviteiten hadden we het vrijgehouden.

Mede omdat we volgend weekend de communie van ons Z. op het programma hebben staan vonden we het wijselijk om es te 'rusten'.

Zaterdagochtend passeerde als volgt:
- Vriendlief ging na het obligate containerparkbezoek naar de winkel met ons R.
- Ikzelf lapte alle ramen van de bovenverdieping buiten en binnen, alsook een deel van de ramen beneden, de vuilste...
- Daarna ging ik met Z. naar de bib, de boeken die vorige week werden geselecteerd bleken op 1 na waardeloos...en dat had ik uit...
- In de namiddag was er VKSJ voor ons Z. Ons madam heeft back-up-activiteiten voor wanneer er geen volley-matchen zijn...
- Terwijl zij daar was gingen Vriendlief, ikzelf en ons R. richting Brugge, waar Vriendlief zijn hart ophaalde in de Striep, ikzelf een klein maar fijn winkeltje ontdekte wat in mijn achterhoofd zal blijven logeren voor wanneer hebbedingetjes voor jongedames moeten gekocht worden.

Daarna gingen we ook efkes langs de Free Record Shop, ik ga daar zowiezo al niet graag binnen, teveel dat opgeklopte hippe-sfeertje, maar ons Z. wou de Idool-CD.
En aangezien ik ons R. een klein pakket van hebbedingetjes wil laten overhandigen na de communiemis wou ik die al halen. Het feit dat er een kortingbon in de zaterdagkrant stond hielp. Het is niet mijn smaak en ik hoop dat de knappe-veel-te-jong-voor-mij (gesteld dat ik vrijgezel was...)-kassabediende dat aan mijn gezichtsuitdrukking en bijhorende laatdunkende toon gehoord heeft. Je moet al eens wat overhebben voor je kinderen.

Daarna kwam de zaterdagavond rust.

Zondag werd de verande gekuist door ons R. en mezelf, zijnde dat ik de veranda afwaste en dat ons R. wat liep te klooien met water... Vriendlief ging bij mijn zus de partytent ophalen, de onze is in bestelling en zal pas arriveren nà de communie...

Omdat het weer ideaal was werd ook de ramen van de buitenkant van de veranda gelapt, daarna kwam de zon me redden.

Deze namiddag gingen we uitwaaien aan de kust, en u mag dat gerust heel letterlijk nemen, ik waaide bijna uit mijn kleren. De beenspieren van ons R. vaarden er wel bij want zij had haar fietsje bij. Tegenwind was dus geen sinecure. Bij met-wind vaarden mijn beenspieren er wel bij, de loopsessies hebben toch es hun nut kunnen bewijzen... Het vervelende was wel dat doordat ons Z. het leuk vond dat ik haar achternaliep zij nog harder ging trappen, dus moest ik gelijk een jong hondje nog rapper lopen. Gelieve hierbij nota te nemen van het feit dat ik geen jong hondje ben... Maar 't was wel tof...

De dag afgesloten met het bakken van een taart, want dat doe ik, als ik zeeën van tijd wil vullen, taarten bakken... Daar vaart het hele gezin wel bij...

Geen opmerkingen: