maandag 13 juli 2009

Was-perikelen




Ons R. is geen fan van water.

Allé, dat is te nuanceren, ze gaat wel graag in een zwembad, in een ploeterbad, ze zit graag met haar voeten in de wasbak maar ze gaat niet graag in bad! t'Is dus niet het water maar het wassen, haar haar, meerbepaald.

Alhoewel, ze was in de kraamafdeling al niet gelukkig bij het badje, en ze heeft nooit genoten van een douche. Ik heb een semi-oplossing doordat ik een badje voor in de douche heb gekocht. t'Is een grote emmer met een zitbankje in maar toen ze kleiner was en nog minder mobiel was het heel praktisch en heeft het een tijd goed gewerkt. Ze schreeuwde al de longen uit haar lijf en probeerde zich te verweren maar ik kon haar nog de baas.

Daar is dus verandering in aan het komen. De juffrouw klimt uit bad en beslist vrolijk: Ik ben klaal, het is gedaan!
De juffrouw terug in het bad gezet en haar lijf gewassen. Daarna kwam weer de mededeling: L. propel! (haar naam begint met een R.... (overbodige nvdr)

Haar verteld dat haar krullen toch wel gewassen moesten worden en dat ze nog niet helemaal klaar was...
En dan begint het, keelgat open, volumeknop ook, en maar tieren en proberen uit dat bad te klimmen, en dan moet je als moeder:
a. het kindjes vasthouden zodat het niet valt
b. het kindje proberen te sussen
c. tegelijk het kindjes haar uitspoelen
d. zorgen dat de badkamer geen zwembad is

Ik was ook gewassen...

ps. Het hierboven afgebeelde rustige kindje heb ik geleend uit de reclamefolder...

Geen opmerkingen: