donderdag 2 juli 2009

De jeugd van tegenwoordig

Deze kreeg ik gisteren in mijn mailbox...

Ik neem acte van uw vraag. U moet wel begrijpen dat als alle ouders zo iets vragen... ik een groot probleem heb om de klassen evenwichtig samen te stellen.

Twee schrijffouten in evenveel zinnen, en da's de schooldirecteur... In mijn ogen niet eens zo'n goeie. En ik weet via via dat hij van andere ouders wél wensen inwilligd.

Het zit zo. Ons Z. heeft ongeveer 55 klasgenootjes. Sinds het eerste leerjaar zijn ze dus opgesplitst in 3 groepen. Dit jaar zijn er ook veel kindjes die naar het eerste leerjaar gaan en gaan ze daar ook 3 groepen maken. Maar ze hebben uren tekort voor 2 extra leerkrachten.
Dus hadden ze beslist om de leerlingen van het vierde leerjaar in twee groepen te zetten in plaats van 3. Twee groepen van ongeveer 30leerlingen voor het vijfde leerjaar. Als je bedenkt wat voor belangrijk lesjaar dat is snapt u mijn frustratie.
Pas op, ik weet ook dat ik anders zou reageren moest ik zelf een kindje hebben dat naar het eerste leerjaar gaat. Da's een even belangrijk jaar.

Enfin, dinsdagmiddag hing bericht aan het schoolprikbord dat er toch 3 vijfdes zullen zijn maar enkel op dinsdag, woensdag en donderdag. Op maandag en vrijdag zijn er slechts 2 groepen maar dat zijn dan ook de dagen dat ze gaan knutselen, muziek maken, sporten en de godsdienstles past ook in dat rijtje (volgens hen...). Daar kan ik dus perfect mee leven.

Wat ik wel graag zou hebben is dat ons Z. bij meester Jacky in klas terechtkomt, een leraar die eigenlijk al pensioengerechtigd is maar nog steeds vol vuur lesgeeft, pas op, niet de makkelijkste , maar dat lijkt mij perfect, voor mijn puber-in-spe, die mij af en toe al trakteert op een voorsmaakje...

We zien wel hoe het nu afloopt, we hebben het gevraagd, er zal al dan niet rekening meer gehouden worden en nu is het aan het lot.
U hoort er meer over in september...

Geen opmerkingen: