dinsdag 2 juni 2009

Millennium II

Heb ik uit.

Ik vond episode I beter, maar het smaakt nog steeds naar meer, véél meer. Vrijdag verder lezen, beetje laten bezinken. Helaas geen lang weekend dan.

Dringend tijd voor de nieuwe zomerthrillers. In de zomerse Humo-selectie zit altijd wel iets wat me aanspreekt. En het is een traditioneel boek-koop-moment.

Waar ook wel iets aan gaat moeten gedaan worden hier in huis is boekenplaats. Mijn boekenkastplank puilt uit. Hopen lettertjes. En niets mag weg.

Zolder is geen optie, kelder evenmin. Het liefste wil ik een grote hoge kast, met een trap. Morantisch, zo ben ik wel, als het over lezen gaat.
Da's thee en koeken en dekentjes, of wijn en zon-met-parasol.

Dromen...

4 opmerkingen:

elke zei

misschien moeten we een gezamenlijke bibliotheek beginnen.

marc zei

...een ladder op wieltjes, een rol-wereldbol (minstens 60 diameter), leeszetels voor binnen en buiten, een dubbel opendraaiend raam (met kleinhouten), bijzettafeltjes (voor de parasollen), boeken (of plannen)... en jullie.

marc zei

...en wij moeten nog naar de film! Dat ter herinnering ;-)

Trijn zei

ik heb nog een zolder in te richten...
ik droom van een bibliotheekje daar, met een oude zetel waar ik lekker in kan doorzakken (met mijn gewicht zal dit niet moeilijk zijn :-))
Ik vrees dat dit echter een 10-jaren-plan zal worden.