dinsdag 18 november 2008

40 jaar geleden...

Op 16 november van 1968, zijn mijn ouders getrouwd.

En dat zijn ze nog steeds, en ze vonden dat dat gevierd mocht worden...in Salons Orchidee te Ruien, om 11:30stipt.

Onze aanwezigheid werd natuurlijk bevestigd. En waar konden wij onze ouders een plezier mee doen.

Ik ben 'de middelste van drie', gelijk ze bij ons zeggen. Ik heb een 3jaar oudere zus en een 6jaar jongere broer. Ik zie hen niet zo vaak, omdat ik wat verder ben gaan wonen maar, ik zie ze graag. Ondanks de fundamentele mening- en karakterverschillen, wat waarschijnlijk grotendeels ligt aan mijn overschot aan meningen en karakter... Zelfkennis...

We besloten onze ouders een bon cadeau te doen van het vakantiedomein-aan-zee waar we altijd heengingen toen we 'klein' waren.

En mijn zus, wou foto's,niet zomaar foto's natuurlijk, maar foto's van ons.
Eerst vonden we het te vroeg om al een afspraak bij een fotograaf vast te leggen maar opeens moesten we een datum vinden die voldeed aan al onze wensen.

Zowel broer als zus werken op zaterdag. Zowel mijn zus als ik hebben een kindje wat in de namiddag nog slaapt, dus na heel wat over en weer gebel met elkaar en de fotograag hadden we een afspraak voor 'de zaterdag, een week voor het feest'.

We moesten dus gelijk kaders kiezen de fotograaf zou de mooiste foto eruit halen. Dat vond ik niet zo'n probleem aangezien die mens er wel meer van kent dan wij allemaal samen.

Wij op die bewuste dag allemaal daarheen. 3 koppels en 4kindjes, tussen 38 en 1... Bonte bende en krijg die maar es allemaal tegelijk met ogen open en tandpastaglimlach op de foto...
Daarna eentje van 'de drie' tesamen en natuurlijk een portret van de kleinste kindjes, die het poseren onderhand al wel gehad hadden en niets liever wilden dan weg weg weg.

Het volledige relaas van het feest ga ik u besparen maar het was een fijn weerzien met ooms en tantes, oude en nieuwere vrienden en kennissen van mijn ouders en zelfs een ex-schoolgenootje van mijn Z.

Het eten was lekker én overvloedig,net als de wijn, het lachen en het babbelen. We hebben gedanst en gedronken en iedereen heeft zich prima geamuseerd.

Pa en ma waren tevreden met het gekregen reisje, en met de foto's natuurlijk, die behalve voor Vriendlief (die ze had opgehaald) ook voor ons een fijne verrassing waren.

In elk geval ma en pa, als jullie ooit met een pc (willen) leren werken...

Bij deze, nog es gefeliciteerd én bedankt!!

1 opmerking: