donderdag 21 mei 2009

De Millennium Trilogie

Ik kreeg het exemplaar 'Mannen die vrouwen haten' te leen, eerste hoofdstuk niet echt mijn ding, dacht ik.

'De eenzaamheid van de priemgetallen' werd dan maar eerst gelezen, gelijk een trijn...
Fantastisch boek, waarbij je wel op je honger blijft zitten, ik wil geen vervolg maar had wel graag een einde gehad of een flashforward, of zoiets, maar
het doet niets af van het feit dat ik het echt wel een steengoed boek vindt.




Wel jammer van de povere vertaling en het gebruik van of eerder het gebrek aan leestekens, die hebben een doel en dat zijn zowel de vertaler, de lector en de corrector blijkbaar vergeten. (of doen die niet allemaal mee bij vertalingen...?)

'Mannen die vrouwen haten' werd na een promo-campagne door de eigenares toch weer te hand genomen, en nu ga ik verderlezen. Ze had gelijk...Aanrader, grote A!!!
Commentaar volgt nog, eerst verderlezen!

2 opmerkingen:

Trijn zei

Deel twee en drie liggen op je te wachten :-)
Ben gisteren naar verfilming van het eerste boek gaan kijken. Ik vond het knap verfilmd, zelfs als je de boeken al gelezen hebt, blijft het goed.
P.heeft boeken niet gelezen en vond de film ook heel goed.

elke zei

ik heb deel één al gelezen, ben bezig met deel twee. Tussendoor heb ik de priemgetallen gelezen. Ook schitterend bevonden maar met honger op het einde. Ik denk wel dat het ontbreken van de leestekens zo bedoeld is door de schrijver. Geen enkele redacteur die de vertaling anders goed zou keuren.