woensdag 29 december 2010

Van Dale!

U weet het al, mijn liefde voor letterjes in een welbepaalde volgorde, woorden in het algemeen...

Ik hou ook van woordenboeken, heb er momenteel geentje maar vind het enorm geestig om woorden op te zoeken en te bekijken wat Mr Van Dale van mijn spelling vindt en hoe hij er zelf over denkt.


Hét officiële Van Dale Woord van het Jaar 2010 is...:

gedoogregering
(minderheidsregering die voor besluitvorming op bepaalde beleidsterreinen gesteund wordt door een gedoogpartij, d.w.z. een partij die niet tot de regering behoort, maar een gedoogakkoord met de coalitiepartijen heeft gesloten, syn.: gedoogkabinet)

Beetje saai hé. Ik had persoonlijk voor 'omfloerst' gekozen, gewoon omdat zelfs de volgorde van de lettertjes al voor een deel de betekenis weergeeft, vind ik, persoonlijk...En omdat ik het een warm woord vind, als u dat kunt begrijpen...
Mijn woord van het jaar 2010 dus...

Hoera!

Geen opmerkingen: