dinsdag 5 oktober 2010

Eens in je leven

Zelfs way-over-chicklit , zelfs ik was me ah vervelen. Sorry, Cathy Kelly.

Ok, als je es een zondag écht niets te doen hebt en das echt het enige boek wat je kan vinden kan je het lezen, maar daar stopt het dan ook.

En terwijl ik er eigenlijk door ah spurten was viel m'n oog ineens op de 'titels' van de hoofdstukken, want een paar daarvan zijn er écht wel op, en misschien wel situatiegebonden maar aangezien iedereen situaties heeft wil ik ze u niet onthouden... En sommige vind ik melig en met andere ben ik niet echt akkoord, maar wie ben ik...


- Wees eerlijk tegen jezelf. Klinkt gek, toch? Ik bedoel, wat is eerlijk? Maar je weet het als het zover is, geloof me.


- Leer nee te zeggen. Oefen het. Zeg het minstens één keer per dag. En weet je wat er dan gebeurt? Dan word je er beter is.


- Als je boos bent, spreek dan niet vanuit dat plekje diep vanbinnen waar je alle pijn uit het verleden koestert. Dat maakt het alleen maar erger.


- Het leven gaat aan je voorbij terwijl je plannen maakt.


- Het is nooit te laat om van richting te veranderen. Nooit.


- Wat jou niet vernietigt, maakt je sterker. Ik hoop alleen dat je dat proces niet hoeft door te maken. Maar als dat wel zo is: het klopt. Geloof me.


- Soms kun je dingen niet repareren. Dan moet je het gewoon loslaten.


- Wees lief voor jezelf. Hou van jezelf. Niemand anders kan dat als je het niet eerst zelf kunt. Dat is een harde les.


- Leef nu. Niet morgen of gisteren. Nu. Je weet niet wat er morgen gebeurt, en gisteren is voorbij, dus het enige wat telt is dit moment. En geniet ervan.


- Vecht voor wie je bent. Het kost veel tijd om te ontdekken wie je bent, maar als dat is gelukt, zorg dan goed voor die persoon. Ze is een van de dierbaarste vriendinnen die je ooit zal hebben.


- Slechts één persoon kan je leven veranderen, en dat ben je zelf. Wacht niet tot iemand anders dat doet, de prins op het witte paard of wie dan ook. Wees je eigen prins.


- Vertrouw op je intuïtie. Ik vertrouwde op niets in mezelf, dus ook niet op mijn intuïtie. Maar als ik erover nadacht, had mijn intuïtie negen van de tien keer gelijk. Ik ahd er alleen geen aandacht aan besteed.


- Het leven lijkt lang als je er middenin zit, maar als je weet dat het binnenkort afgelopen is, besef je hoe weinig tijd we maar hebben op aarde. Verspil die tijd niet.


- Kniel elke dag en spreek je dankbaarheid uit. Ook al ben je niet de hele tijd dankbaar, doe dat. Op een dag zul je alle goede dingen waarderen. Dat is een van de mooiste geschenken die je kan krijgen.


- Spreek uit liefde en de wens om dingen te verbeteren.


- Doe wat je gelukkig maakt. Vertel de mensen van wie je houdt dat je van hen houdt. Wacht er niet mee. Doe het nu.

Geen opmerkingen: