dinsdag 21 oktober 2008

Geluk bij een ongeluk

De oudste verliest af en toe iets.

Af en toe kunnen we min of meer definiëren als 'moest haar hoofd niet op haar schouders vaststaan was ze het allang kwijt'.

Dit keer was het haar regenvestje. Niet duur,niet speciaal, maar wel handig om te hebben...

Ik op speurtocht. Via de telefoon alle oma's en opa's gecontacteerd, schoolkapstok geïnspecteerd en daarna naar de opvang...

Hele dozen kleren mogen doorploegen!
U gaat het niet geloven, de vele mooie dikke jassen, truien, rokjes (?), tasjes, roze parapluutjes en rugzakjes die ze daar liggen hebben. Zomaar verloren, en achtergelaten, niet gezocht of gevonden...
Missen die mensen dat dan niet,of ben ik gewoon 'te' ?

Daarna richting het plaatselijke Oxfam-Wereldwinkelfiliaal / tweedehandswinkel / bejaardencafetaria... En vooral door dat middenste segment was ik aangenaam verrast...

Veel mooie kinderkleren, ik weet al waar R. haar volgende speelkledij vandaan komt. En ook enkel dames-hebbedingetjes...

En daartussen... Een handtas, een bowlingbaltasvormige handtas... Lichtblauwgroen op de zijkanten, bordeaux op de bovenkant en de handvaten. MIJN... voor 1,30Euro... Fijn...

PS. Regenjasje helaas niet gevonden...

1 opmerking:

annava zei

tweedehandswinkels zijn inderdaad heel erg leuk en voordelig voor (kinder)kledij.
Zo'n derde van de kleren van mijn kinders is tweedehands. Ik vind er nogal snel mijn goesting!